Thursday, July 26, 2012

Cikgu Abu Hakim.

Assalamualaikum dan selamat malam (: Amacam berbuka? Okay? Memandangkan hari ni dah Masuk Hari ke 6 berpuasa bagi umat Islam aku masih tetap sabar menjalani hari hari yg mendatang. hmm See tajuk POST aku. Apo dio? HAHAH

Okay laa. Alhamdulillah, aku kini dah dapat Cikgu baru bagi mengantikan Cikgu Khaliza Anis yg cuti bersalin. Seperti tajuk di atas. Nama dia Cikgu Abu Hakim. Huh pada mulanya aku mengharapkan dia seorang Cikgu ataupun pembimbing yg boleh diharap ataupun yg boleh mnegawal serta menunjuk contoh yg baik pada Anak murid. Bagi pandangan pertama aku laa, macam macam yg Positive aku fikir dan bayangkan mengenai dia daripada rupa paras dia yg nampak Matang (:

Okaylaa. Pada hari pertama dia masuk ke kelas aku mahupun mengajar anak murid aku tuh, aku nampak dia okay okay sahaja lagi sbb aku nampak yaa, dia bersungguh sungguh hendak membantu aku (:  Ucapan kesyukuran yg aku lahirkan pada hari pertama tu, sungguh aku mengucapkan tanda terima kaseh pada Allah sbb makhbulkan apa yg aku inginkan (: Yaa aku sangat sangat gembira pasal itu.

Pada hari kedua pula, aku tak tahu apa yg merubahkan perangai mahupun cara dia mengajar >.< Sama sekali tidak sama mcm hari pertama. Aku cuma berfikiran positive sbb apa, aku menghormati dia sebagai org atasan aku. Yaa aku menghormati dia walaupun perangai dia terlalu menjengkelkan. hm sabar (; Aku cukop cukop sabar dan terima kaseh Ya Allah sbb kau kurniakan sifat ini pada diri ku (: Aku bukan mahu memburukkan dia, tapi aku cuma nak dia betulkan attitude dia sbgai seorang cikgu Islam. Ada kee dia boleh tidur selepas mengajar? Aku masih lagi berfikiran positive sbb aku bukannya hendak menuduh apa. Aku pun fikir yg mungkin dia tidak cukop tidur atau apa.

Pada hari ketiga pula, Yaa aku masih tetap bersabar. Hanya aku fikirkan apa yg akan jadi pada budak budak aku tanpa cikgu yg berpelajaran. Aku sabar dgn dia. Dia masih tetap dgn perangai dia yg suka tidur dalam kelas. Sepanjang aku bersekolah mahupun sepanjang aku bekerja, aku belom jumpa lagi Cikgu yg seperti ini. Sungguh nampak perangai dia yg buruk tuh. Tadi , aku ulang TADI ! Masa disekolah, Dia dgn tanpa rasa malu kata nak guna Laptop aku, yeah. Aku bagi sbb aku tak kenal erti tolak dan aku tak pandai nak melawan mahupun membantah >.< Aku bagi dia pinjam dan dia guna laptop aku. Kehulu kehilir dia bawa laptop aku. Ya Allah sungguh aku takot untuk terlepas pandang dia mahupun sedikit. Aku tak berani sama sekali. hm memang tak boleh cakap, Line celcom kat dalam kelas aku mmg tak laju. Hanya akan naik 1,2,3 dan akan turun balik ke 0. Aku pun tak tahu nak kata apa. Dia boleh marah aku. Dia cakap, aku ni *bodoh* sbb beli Line celcom. Huh? How dare you? Kenapa nak salahkan aku? Ekh kalau you all kat tempat aku laa apa you all akan buat pada dia ya? Huh. Aku pun dia dan simpan jee semua yg terbuku. Hmm aku tunggu sampai pukol 2pm. Baru laa aku lepas. Alhamdulillah, bila dia dah keluar dari kelas tuh aku rasa aman sgt.

Aku pun tak tahu apa nak jadi dgn semua ni. Aku hanya mampu bersabar dan aku akan tetap tunggu Cikgu Khaliza Anis masuk ke sekolah balik. Ya Allah, kau kuatkan lah aku dan kau lindungi lah aku daripada Cikgu yg aku boleh tafsirkan Wayar otak dia putus. Amin.

Mungkin itu sahaja, Assalamualaikum. 

No comments: