Friday, April 5, 2013

sweet heart.

Assalamualaikum dan Selamat Pagi semua. hehe
Sengaja jea haa nak buat entry lagi, yela Aku dapat post entry masa kat Office jea sbbnya, Lappy aku yg comel loteh tuh adik aku yg Boyboy tu bawak balik kg. Well dia kata, 'Aku lebih memerlukannya kak' haha ayat dia minta kaki =..=


Okay lah. berbalik pada tajuk.
Mesti korg rasa eeee, dedik dedik jea kan nak buat entry pasal sweet heart. haha
Aku dedik sbb entah mungkin sbb dah terlalu lama pendam sampai tak mampu lagi nak tahan )';
IKIKIKI, gurau jea.

Aku rasa mcm aku jea yg ada couple, org lain tak ada couple sbb aku dapat rasa yg kita org mungkin dah tiada jodohnya lagi atau tiada keserasian bersama lagi. *cewah ayat, agak agak minta kaki dari korg tak? hihi* ^^
Aku penat lah, setiap masa nak bergaduh. Apa korg rasa? Patot kea aku lepaskan dia? Aku sayang dia tapi cuba korg fikir ini baru bercinta dan bergaduh sakan. Naik jugak lah periuk belanga, kuali dan Tong Gas malam tadi. hha

Ada yg tanya aku,
- Weh yana, aku tgok kau ni happy memanjang. Kau tak pernah sedih ke?
Aku pun reply.
- Hoi gila, kau ingt aku org gila hanya tahu gembira jea? haha *cepuk kepala dia* Aku mcm manusia biasa jugak selalu sedih, tapi aku cover. Aku simpan dalam dalam hati aku yg kecil tuh kat Almari aku lepas tu aku kunci guna mangga yg aku sering makan tu lepas tu aku telan dalam dalam dan aku buang dalam Bilik air. hahahaha

Tak tak, aku gurau je. hehe Aku pun ada perasaan sedih bukannya aku malaikat ataupun org utusan Allah yg tak pernah merasa apa apa, aku pun sering sedih bila hati kecil ini terluka. Tipu kalau aku cakap kalau aku tak rasa semua tu. Tapi apa aku buat, aku berjaya pendam.

Ada lagi yg bertanya.
- Kau pendam ni kau dapat apa? Puas ke? Baik kau menangis je. Lega.
Aku pulak reply,
- Kau ingat aku ni apa? Nak luah nak nangis bagai? Kan semua tu dah biasa. tak kan setiap kali hati ini terluka aku nak menangis dan menangis je? Boleh buta aku nanti, lepas tu tak akan ada dah org nak kat aku -..- kau nak? *cewah yg bertanya lelaki* hihi

Aku pun sering meluahkan apa yg aku rasa dgn menangis, tapi aku hanya terfikir kenapa aku perlu menangis? Sedangkan ini bukan aku, setiap kali dugaan dalam perhubungan aku ni tercalar kita org akan terus bergaduh. Mungkin bagi aku, aku rasa aku yg tak pernah untuk mengalah tetapi secara logik akal fikiran manusia berfikir kan? Aku setia, aku masih menunggu, dan aku masih mengharap. nampak? Oh tidak nampak lagi?

Semalam, 5-APRIL-2013
Aku tak tahu kenapa, masa aku solat lagi aku dah rasakan sesuatu. hmm
Aku tak dapat nak cakap pape, lepas jea aku selesai solat isyak malam tadi. Terdetik dalam hati nak menangis dan nak luahkan pada SI DIA yg MAHA ESA. sambil aku meluahkan segala yg tersurat dalam hatu ni, time tu jugak air mata aku mengalir. hmm )'; Tak tahu kenapa. Ada Redho, Aku pasrah. Ayat terakhir semalam bila berdoa. hmm

Mungkin itu sahaja setakat ini, aku sayang FAMIY, FRIENDS, and him.
Assalamualaikum.
XOXO
LIYANA AZIZ.

2 comments:

cik.einaaa said...

Banyak banyakkan bersabar...buat solat istikharah ok..Mintak dengan yang Maha Esa..;)

liyana awesome said...

thanks my dear :)