Wednesday, June 27, 2012

Sayangnya );

Assalamualaikum SI ONLINE CINTA dan salam 1 Malaysia buat kekaseh hati ku di luar sana :D haha. Okay laa, tanpa buang tenaga dan masa, aku nak bercerita dan berceloteh sendirian di blogg sayang aku nii (:
Post kali ini mengenaii, umur aku yg belum mencecah 18. Mesti ada yg tanya pada diri sendiri kan, kenapa? Haha jgn tanya diri kau org sendiri, sbb jawapan ada kat aku :D haha apalahhh >.<
Okay, sebenarnya mcm nii. Kau org maseh ingat lagi tak tarikh lahir aku? Ingat tak? Ingat tak? Ingat tak? HOH =.= sorg pun tak ingat . SOOOOOO SADDDDDDDD );
Haha aku tahu laa aku nii NOT IMPORTANT bagi kau org tapi takpa. Aku fahammmmm. heee okay laa back to the true story. Act kan, aku ni merungut sbb umur aku belom 18 jee. Yelaa nak tgu yg ke 18 mmg laa lame lagii ); sbb birthday aku kan 18 october . Jadi buat tahun nii aku lambat laa siket >.< haa dah laa sekarang nii org nak cari kerja dan cari pekerja yg umur lebih 18 tahun. Aku pulak kurg 18, mana tak nya. Kua perot mama lambat, heee (:
Then ada laa beberapa org nii suruh aku ONLINE SPP untuk permohonan sbagai pembantu pra sekolah. Haa aku lupa, jyha patot bace nii. Sbb hari tuh dia ada call aku tanya cam mana kan, jadi nii aku dah tahu. Nak jugak laa aku kongsi dgn kawan kawan aku supaya jadi CIKGU mcm aku, haha *perasan mak. HAHAHA
Then aku pun ONLINE laa, pastu tetiba. Arahan dia, dia nak yg berumur TIDAK KURANG 18 TAHUN. hmm sentap habes -.-
Aku pun give up teros , aku teros tekan X. haha tuh laa. Sooo sadddd gilaa laa. Haha btw, ada juga org tanya aku. Taknak sambong belajar kee? Aku jawab laa, bukan tak nak sambung tapi sekarang aku sdg bekerja atas kerajaan. Jadi kalau aku dah ditetapkan masuk COMPANY aku akan secara auto dapat bekerja sambil belajar (: haa tuh yg seronok. Makna nya, aku tak kua dari kerajaan dan aku still boleh belajar under kerajaan. Haa even before this aku mmg tak berapa minat kerajaan, tapi sebenarnya. Ada baiknya under kerajaan sbb macam macam benda aku boleh join. Kalai swasta, mmg gaji banyak lagi dari kerajaan tapi peluang yg tinggi tuh susah nak dapat laa. Mcm kerajaan pulak, peluang yg rendah tuh senang nak dapat laa (: Haa, ni pun. Mama mentor aku yg pesan dan bagi pendapat. Dia pun cakap, selagi boleh bekerja dalam kerajaan, kerja laa. Nanti dah tak ada peluang yg keemasan nii. Hihi :3 aku pun bukan apa, masa aku kerja ( The Italian Baker ) hari tuh pun mmg aku NON REST . serious, bergerak jee. Ingat manusia mcm aku nii mcm mesin. Haha gaji pun ciput :D haha

Mungkin tuh jelaa, aku syorkan kau org laa. Jawapan ada dalam tangan kau org sendiri. Masing masing dah besarkan? Heee
k laa, minta diri dulu.

Namasteee.
Si Online kawaii :3 heee

KBAII <3

No comments: